0
Meny
Hjem / Kundeservice / Retur og angrerett

Reklamasjon og angerett

"Hjelp! Noe er feil!"

Hei! Vi skal hjelpe deg så godt vi kan. Det første du bør gjøre er å kontakte oss på nettbutikk@nikita.no. Da vil vi raskt kunne hjelpe på en best mulig måte for deg.
Vennligst sørg for at du beskriver saken så godt som mulig. Da er det enklere for oss å hjelpe deg så raskt som mulig.

Kansellering/avbestilling

Dersom du oppdager at du har gjort en feil ved bestilling kan du kansellere kjøpet. Kontakt vår kundeservice snarest slik at vi får stoppet ordren din. Så lenge ordren ikke er pakket og sendt fra oss vil kansellering være mulig. Vær oppmerksom på at ordrer mottatt på virkedager pakkes raskt og sendes fra oss. Dersom pakken allerede er sendt vil du fortsatt kunne benytte deg av angrerett etter at du har mottatt leveringen.

Informasjon om angrerett:

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).

Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).

Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

Angrerett og angrefrist

Hvis du handler på hos oss vil du automatisk få kopi av angrerettskjema på e-postadressen du har oppgitt sammen med ordrebekreftelsen din. Som forbruker kan du gå fra avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Melding om bruk av angreretten må sendes til nettbutikk@nikita.no innen fristen på 14 dager. Du får da tilbakebetalt kjøpsbeløp inkludert eventuell fraktkostnad. Emballasjen må være uåpnet og produktet ubrukt. Vi kan dessverre ikke ta imot produkter som er prøvd eller åpnet/brutt forsegling.

Reklamasjon:

Skulle det vise seg når du mottar pakken at noe er galt, feil vare i forhold til bestilling eller ødelagt vare, sender vi deg kostnadsfritt ny vare. Vi sender en forhåndsbetalt returetikett slik at du kan returnere varene gratis. Som kunde er du selv ansvarlig for å emballere slik at varene ikke blir skadet i returen. Varen må returneres med utfylt angrerettskjema.

Viktig at du kontakter oss via nettbutikk@nikita.no. Her informerer du om ordrenr. og en kort beskrivelse av problemet og vi vil gi deg en tilbakemelding skriftlig. Viktig at du ikke returnerer varene før vi er enige om løsning.

Retur og angrerett

Alle henvendelser som gjelder retur og reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angre kjøp, kan du registrere hos kundeservice. En av våre medarbeidere vil hjelpe deg. Ved skade eller feil på en vare har du krav på en erstatningsvare, prisreduksjon eller eventuelt hevning av kjøpet. Vi sender en forhåndsbetalt returetikett slik at du kan returnere varene gratis. Som kunde er du selv ansvarlig for å emballere slik at varene ikke blir skadet i returen. Varen må returneres med utfylt angrerettskjema eller et brev til oss.

Retur av GHD produkter:

Elekriske produkter som stylingjern fra GHD har egen servicerutine da det er 2 års garanti på alle disse elektriske varene direkte fra GHD. I tilfeller av retur av GHD stylingjern og elektriske artikler hvor du ønsker å benytte deg av garantien, kan du ta direkte kontakt med GHD på e-post:

E-post:tl@ghdscandinavia.dk

Sørg for at du har følgende informasjon tilgjengelig før du kontakter servicepartner vedrørende service og reparasjon:

  1. Hvilken produkttype og modell det gjelder
  2. Feilbeskrivelse
  3. Serienummer
  4. Kjøpskvittering
Tilbakebetaling:

Dersom du har benyttet debet/kredittkort, vil tilbakebetaling skje til det kortet som ble benyttet.
Har du benyttet PayPal vil tilbakebetaling skje mot PayPal-kontoen.
Dersom du har valgt å betalte med faktura, må du betale fakturaen og vi vil tilbakebetale faktura beløpet.

Priser:

Nikita.no endrer kontinuerlig prisene på produktene våre. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke sendte bestillinger. Dersom prisen på et produkt har endret seg i tilfeller hvor angrerett eller reklamasjon, vil alltid opprinnelig pris på tidspunktet du kjøpte produktet, være gjeldende.

Retur av varer sendes til:
Nikita Hair
c/o Nettvarehotellet AS
Lundebyveien 5, 1878 Hærland.

 

Tilbake til toppen